0

Kyocera

Kyocera Corporation jako jedna z pierwszych firm wprowadziła na rynek noże ceramiczne i należy do największych producentów tego typu narzędzi na świecie. Legendarna japońska korporacja od 1984 roku opracowuje własne zaawansowane materiały ceramiczne, wytwarzane na bazie dwutlenku cyrkonu (ZrO2) oraz węglika cyrkonu (ZrC) o wysokim stopniu gęstości i czystości.
 
W rezultacie narzędzia ceramiczne Kyocery są odporne na zużycie, nie korodują i nie niszczeją pod wpływem działania kwasów czy zasad, a ich wyjątkowo gładka powierzchnia nie przepuszcza zarazków, olejów ani soli. Noże ceramiczne są obojętne chemicznie i nie wydzielają jonów metali, więc nie zmieniają smaku ani koloru produktów – krojone nimi warzywa czy owoce nie brązowieją i nie grozi im metaliczny posmak. Ultralekkie ceramiczne klingi zachowują niewiarygodną ostrość o wiele dłużej niż ich metalowe odpowiedniki i nigdy nie rdzewieją. 
 
Ponieważ szlachetna ceramika Kyocery jest niezwykle twarda (ustępuje pod względem twardości jedynie diamentowi), wykonane z niej noże są nieprzeciętnie wytrzymałe i cieszą się znakomitą opinią jako zdrowa alternatywa dla tradycyjnych stalowych narzędzi.
 
test ostrości kuchennych noży ceramicznych Kyocera
 
Wszystkie noże Kyocera są produkowane w Japonii i ostrzone ręcznie. Zanim trafią do sprzedaży, przechodzą bardzo szczegółową kontrolę jakości, która wyklucza wszelkie niedociągnięcia:
 
kuchenny nóż ceramiczny Kyocera
 
Test wykrywalności – noże ceramiczne Kyocera to jedne z najlepszych i najbardziej uznanych tego typu noży na świecie, dlatego posiadają zabezpieczenie, dzięki któremu są wykrywane w bramkach montowanych m.in. na lotniskach.
 
Test wytrzymałości – kontrola kruchości i giętkości klingi. Noże ceramiczne Kyocera są tak wyważone, aby nie pękały po przypadkowym upadku.
 
Test ostrości – każdy nóż jest idealnie naostrzony, a ostrze – wypolerowane. Dzięki temu narzędzie służy nam przez długi czas, bez konieczności częstego ostrzenia.
 
Kyocera jako jedna z nielicznych firm ostrzy noże swoich klientów, ponieważ procedura ta wymaga specjalistycznych urządzeń. Jeżeli jednak odpowiednio zadbamy o nóż ceramiczny, z powodzeniem posłuży nam przez wiele lat.
 
Pamiętajmy, aby nóż myć ręcznie, najlepiej delikatnym detergentem, i nie wkładać go do zmywarki, ponieważ te urządzenia tępią wszystkie noże. Używajmy noży ceramicznych do krojenia w linii prostej (np. owoców, warzyw, mięsa bez kości) – na desce drewnianej lub plastikowej. Należy uczulić domowników, że cienkie noże kuchenne nie służą do podważania słoików, otwierania puszek, cięcia kości ani produktów zamrożonych. Łamiąc te zasady, większość osób nieświadomie niszczy swoje „kuchenne przedłużenie ręki”.
 
Oprócz szerokiej gamy noży Kyocera oferuje również odporne na rdzę ceramiczne akcesoria kuchenne (obieraczki, tarki, krajalnice, młynki, ostrzałki, nożyczki, skrobaczki) oraz produkty biurowe (pióra, noże kieszonkowe, nożyczki). Ofertę firmy uzupełniają m.in. elastyczne deski do krojenia, bambusowe bloki na noże, ochraniacze na ostrza oraz elektryczna ostrzałka diamentowa. Stylowy i zarazem funkcjonalny design sprawia, że wszechstronna kolekcja Kyocery stanowi nieocenione wsparcie w codziennym życiu współczesnej rodziny.
 
ostrzenie kuchennych noży ceramicznych Kyocera
 
Kyocera Corporation
 
Firmę Kyocera, funkcjonującą do 1982 roku pod nazwą Kyoto Ceramic, założył Dr Kazuo Inamori w 1959 roku – 28 młodych ludzi pracujących w małym, podmiejskim warsztacie odważyło się wówczas snuć wielkie marzenia. Obecnie Kyocera Corporation ma siedzibę w Kioto i jest jednym ze światowych liderów w produkcji ceramicznych części elektronicznych oraz mocno zdywersyfikowanym przedsiębiorstwem globalnym. 
 
Koncern Kyocera Group, obejmujący 235 firm i operujący w 29 krajach, skupia działalność wokół kilku kluczowych segmentów. Są to: Precyzyjne komponenty ceramiczne, Obudowy półprzewodników, Ceramiczne artykuły użytkowe, Urządzenia elektroniczne, Sprzęt telekomunikacyjny oraz Sprzęt biurowy. Firma systematycznie poszerza swoją ofertę o obszary takie, jak nowe produkty chemiczne (fine chemicals), przyrządy optyczne, systemy informatyczne i technologie komunikacyjne, a także prowadzi ośrodki badawcze, hotele i obiekty rekreacyjne. Kyocera zatrudnia ponad 71 000 pracowników, a jej wartość rynkową wyceniono w 2012 roku na 16,8 mld dolarów, dzięki czemu zajęła 426. miejsce na liście „Global 2000” magazynu „Forbes”, prezentującej największe światowe spółki.
 
Motto korporacji – „Szanuj Świętość i kochaj ludzi” – odzwierciedla pragnienie, aby czynnie wspierać materialny i intelektualny rozwój globalnej społeczności, a jednocześnie wyraża niesłabnącą troskę firmy o środowisko naturalne. Kyocera nie tylko dostarcza klientom ekologiczne produkty (np. popularne na całym świecie panele słoneczne), lecz także podejmuje długofalowe inicjatywy, wprowadzając w fabrykach rozwiązania proekologiczne, biorąc udział w „sprzątaniu świata” czy organizując lekcje ekologii dla uczniów szkół podstawowych, którzy jako przyszli liderzy powinni świadomie dbać o otoczenie.
 
 motto firmy Kyocera
 
 fundacja Inamori
 
Firma angażuje się również w działania na rzecz kultury i aktywnie promuje zasadę odpowiedzialności społecznej. Założyciel Kyocery w 1984 roku stworzył Fundację Inamori, która corocznie przyznaje jedno z najbardziej prestiżowych międzynarodowych wyróżnień – Nagrodę Kioto (tzw. japońskiego Nobla) – za wybitne osiągnięcia w jednej z trzech dziedzin: Nauki, Zaawansowanej Technologii oraz Sztuki i Filozofii. Prospołeczna postawa Kyocery sprawia, że firma finansuje stypendia dla słuchaczy uniwersytetów (w Chinach, USA, Meksyku i Japonii), wspiera drużynę piłki nożnej (Kyoto Sanga F.C.), ofiarowuje gotowe systemy wykorzystania energii słonecznej dla szkół pozbawionych dostępu do elektryczności (w Ugandzie, Nepalu i Tanzanii), oraz sponsoruje Muzeum Sztuki Kyocera, które otwarto w siedzibie koncernu w 1998 roku.
 
Hasło przewodnie marki Kyocera – Granica nowej jakości (ang. The New Value Frontier) – to sygnał, że firma nieustannie tworzy nową jakość w oparciu o najświeższe zdobycze technologii. Kyocera proponuje unikalne rozwiązania, a jej misją jest dostarczanie wartościowych produktów, na które wciąż rośnie zapotrzebowanie. Źródłem sukcesu firmy jest naczelna reguła postępowania, którą wcześnie sformułował dla siebie i pracowników Dr Kazuo Inamori (dziś emerytowany prezes Kyocera Corporation i żywa legenda japońskiego biznesu), mianowicie aby „Czynić to, co przystoi czynić człowiekowi”.
 
 
1990 – nagroda Good Design (dobry wzór) ustanowiona przez MITI (Ministerstwo Międzynarodowego Handlu i Przemysłu Japonii) dla modeli GLOBAL z dwóch serii: od G-1 do G-9 oraz od GS-1 do GS-10
 
1991 – wpis do International Design Yearbook (międzynarodowego rocznika wzornictwa)
 
1992 – nagroda Najlepszego Narzędzia Kuchennego przyznana przez Holenderskie Stowarzyszenie Kucharzy (Koksgilde Nederland)
 
1995 – tytuł Best Buy (najlepszy zakup) wg brytyjskiego magazynu konsumenckiego „Which?” dla modelu GLOBAL G-2
 
1996 – tytuł Najostrzejszego Noża według niemieckiego miesięcznika „A LA CARTE”
 
2001 – nagroda Design Plus na międzynarodowych targach we Frankfurcie nad Menem dla modelu GLOBAL GS-29
 
2002 – nagroda Long-selling Good Design (bestsellerowy dobry wzór) przyznana przez METI (Ministerstwo Gospodarki, Handlu i Przemysłu Japonii) dla modeli GLOBAL z dwóch serii: od G-1 do G-9 oraz od GS-1 do GS-1
 
2003 – tytuł Best Buy (najlepszy zakup) wg brytyjskiego magazynu konsumenckiego „Which?” dla modelu GLOBAL G-2
 
2005 – selekcja do 7. wystawy JIDA Design Museum (muzeum wzornictwa japońskiego) modele GLOBAL G-2 i GS-3
 
2006 – nagroda Japanesque Modern 100 (100 najlepszych produktów, będących marką Japonii) przyznana przez Japanesque Modern Committee (Komisja Nowego Stylu Japońskiego) dla serii GLOBAL G
 
2011 – tytuł Best Buy (najlepszy zakup) wg brytyjskiego magazynu konsumenckiego „Which?” dla modelu GLOBAL G-2
 
2011 – tytuł Best Kitchen Gadget (najlepszy gadżet kuchenny) wg czytelników magazynu „GQ” dla modelu GLOBAL G-2
 
Warto pamiętać, że oficjalne nagrody tylko częściowo świadczą o zadowoleniu tysięcy użytkowników, rozproszonych dziś po całym świecie.
 
Noże GLOBAL są przede wszystkim ulubionymi narzędziami najwybitniejszych mistrzów kuchni, którzy pracują w ekskluzywnych hotelach i restauracjach. Słynni kucharze regularnie prezentują je również w stacjach telewizyjnych, gdzie prowadzą programy kulinarne. Noże te są często doceniane na międzynarodowych wystawach gastronomicznych i targach artykułów gospodarstwa domowego.
 
Jednocześnie zespół projektantów Yoshikin wraz ze specjalistami do spraw planowania produkcji nieustannie rozwija linię noży GLOBAL, biorąc pod uwagę liczne sugestie i propozycje, które z różnych krajów docierają do firmy od aktualnych użytkowników tych narzędzi.

Kyocera

Kyocera

Kontakt ze sklepem

508458145 Tomek

zabudowa.agd@gmail.com